Hel Looks, Liisa Jokisen ja Sampo Karjalaisen katumuotiblogi aloittaa.
The Helsinki School, Photography by Taik –kirja ilmestyy saksalaisen taidekirjakustantamon Hatje Cantzin julkaisemana.
Kuvanjakopalvelu Kuvaboxi.
Nokian kamerapuhelimiin Carl Zeissin objektiivit.
Lontoon pommi-iskuista julkaistaan kuvapuhelimella otettuja ja lähetettyjä kuvia sekä videoita.
Studiokuvauksessa Phase One P45 –mallissa on 39 megapikseliä. Digikuvan laadun katsotaan käytännössä vastaavan 9x12 laajafilmiä silloin, kun kamerassa on 40 megapikseliä.
Uutislehti 100 järjestää Lukijan kuvat –kilpailun ja rohkaisee muutenkin lukijoita lähettämään lehteen kuviaan.
Suomessa toimii noin 60 nettikuvatoimistoa, joista monet ovat pieniä ja erikoistuneita tiettyyn aihepiiriin kuten luontoon.
Valokuvausmateriaalien ja –tarvikkeiden kysynnän romahtaminen verottaa myös valokuvaamoiden oheismyyntiä, ja monet joutuvat lopettamaan.
Kamerakaupassa digipokkareiden myynti siirtyy fotoliikkeistä kuluttajaelektroniikkaa myyviin tavarataloihin, jotka kilpailevat perinteisten fotoliikkeiden kanssa. Anttilan kertatilaus Canonin Powershot A520-kamerasta on 25 000 kappaletta.
Kamera-lehti yhdistää Digisuurkisan ja Suurkilpailun. Digitaalisia kuvia ei enää erotella muista valokuvista.
Kamera-lehden KuvaViesti kännykkäkuville.
Jorma Mäntylä: Tähtivalokuvaus – digitaalinen harrastajakuvaus.
Ilkka Jaakola: Digikuvaaja luonnossa.
Vuoden Luontokuvaksi valitaan ensimmäisen kerran digitaalisella kompaktikameralla otettu kuva, Jari Vanhakylän Sateen jälkeen.
Hannu Hautalan Onnen maa-kirjassa on digitaalisia yhdistelmäkuvia, mutta ne eivät herätä enää kohua ja kritiikkiä luontokuvaajien keskuudessa.
Suomen Luonnonvalokuvaajien yhdistys alkaa hyväksyä myös harrastajia jäsenikseen. Ammattimaiset luontokuvaajat perustavat Suomen ammattiluontokuvaajat ry:n ja Pro Luontokuva ry:n.
Luontokuvauksessa todetaan ilmeinen nousukausi ja suosion kasvu. Jorma Luhta kutsuu sitä “kuvaamishurmioksi” ja arvelee tekniikan saavan jo enemmän huomiota kuin luonnon.